Hnědá třída

HNĚDÁ TŘÍDA

Naše krédo:

Dětská duše je jako nepopsaná stránka v knize.

Jen na nás záleží, jaký příběh do této knihy napíšeme…

A to konkrétně znamená, že:

Všem dětem chceme ukázat malé krůčky k velkému poznání. Ve všech dětech chceme zanechat krásné vzpomínky na  školkové dny. Každé dítě bereme jako osobnost a individualitu a podle toho k němu přistupujeme.

Cíle a záměry naší MŠ :

(Co z nich vyplývá pro naší třídu)

  • Pocit bezpečí v prostředí třídy i celé MŠ.
  • Respektovat fyziologické potřeby dítěte.
  • Poskytovat dostatek podnětů a materiálu pro rozvoj dítěte ve všech směrech.
  • Poskytovat dětem sociální vzor, jazykový rozvoj.

Charakteristika prostředí a konkrétních podmínek třídy:

 Učitelky:     Jindřiška Šťastná, Pavla Stejskalová

Umístění třídy:    

  • Třída se nachází v 1. patře vedlejší budovy.
  • Je prostorná, s dětskou kuchyňkou a pokojíčkem
  • Vybavení třídy i hračky odpovídají věku dětí

Počet zapsaných dětí : 

  • 24 dětí (děvčat 16, chlapců 8)

Věkové složení :

  • 3,5 – 5 leté děti

 

Specifické zaměření třídy

(co je pro naší třídu typické)

  • Podporování dobrých vztahů v kolektivu, nenásilně, formou her a dramatizací s maňáskem
  • Rozvíjet fyzickou i psychickou zdatnost s ohledem na věk a možnosti dítěte
  • Podporovat u dětí sportovní aktivity v duchu fairplay a odbourávání nezdravého soutěžení.
  • Upevňování pravidel chování a soužití ve třídě, učit se respektovat druhého
  • Rozvíjení výtvarných a pracovních návyků, držení tužky a uvolnění zápěstí
  • upevňování hygienických návyků a sebeobsluhy

Systém hodnocení třídy:

  • Hodnocení do portfolií.
  • Týdenní hodnocení VVP.
  • Hodnocení integrovaných bloků.
  • Slovní hodnocení s dětmi během dne.

Organizace denního provozu třídy

(jak to u nás chodí)

  • Provoz naší třídy je od 7,00, do 15,45
  • Scházení v naší třídě probíhá od 7,00 do 8.30, kdy jsou volné hry dle výběru dětí. Učitelka je aktivním účastníkem her, hraje si s nimi, individuálně s nimi pracuje.
  • S ohledem na nízký věk dětí častěji zařazujeme návštěvu toalet a mytí rukou. Je nutné děti učit mytí a sušení rukou papírovými ručníky a manipulaci se zásobníkem ručníků
  • Po úklidu hraček vytvoříme komunitní kruh, kdy si povídáme o zážitcích, přivítáme se a rozpovídáme na říkadlech a básničkách, na plánovaných činnostech dne
  • Po ranních hrách jsou zařazeny TV chvilky buď samostatně, nebo jsou součástí činností v průběhu dne
  • Společně svačíme zhruba od 9.00, svačinu i pití rozdávají učitelky
  • Řízená činnost probíhá zhruba od 9.15, některé výtvarné a pracovní činnosti probíhají individuálně již v průběhu ranních her.
  • Pobyt venku je zařazen od 9.30 do 11.30
  • Obědváme od 11.30 do 12.00. Děti do jídla nenutíme, ale motivujeme je k ochutnávání, jídlo si mohou přidat.
  • Pitný režim je zajištěn v průběhu celého dne. Děti mají své hrnečky, do kterých jim nalévají pití učitelky.
  • Odpoledne děti odpočívají od 12.00 do 14.00, před spaním poslouchají čtenou pohádku nebo relaxační hudbu na CD
  • Odpolední činnosti si děti sami volí, v případě pěkného počasí probíhají venku.
  • O mimořádných akcích a dnech jsou rodiče informováni v dostatečném předstihu prostřednictvím nástěnek, osobního sdělení učitelkou nebo přes internet WhatsApp- společná skupina „hnědáskové“.