Hnědá třída
HNĚDÁ TŘÍDA
Naše krédo:
Dětská duše je jako nepopsaná stránka v knize.
Jen na nás záleží, jaký příběh do této knihy napíšeme…
A to konkrétně znamená, že:
Všem dětem chceme ukázat malé krůčky k velkému poznání. Ve všech dětech chceme zanechat krásné vzpomínky na školkové dny. Každé dítě bereme jako osobnost a individualitu a podle toho k němu přistupujeme.
Cíle a záměry naší MŠ :
(Co z nich vyplývá pro naší třídu)
- Pocit bezpečí v prostředí třídy i celé MŠ.
- Respektovat fyziologické potřeby dítěte.
- Poskytovat dostatek podnětů a materiálu pro rozvoj dítěte ve všech směrech.
- Poskytovat dětem sociální vzor, jazykový rozvoj.
Charakteristika prostředí a konkrétních podmínek třídy:
Učitelky: Jindřiška Šťastná, Pavla Stejskalová
Umístění třídy:
- Třída se nachází v 1. patře vedlejší budovy.
- Je prostorná, s dětskou kuchyňkou a pokojíčkem
- Vybavení třídy i hračky odpovídají věku dětí
Počet zapsaných dětí :
- 24 dětí (děvčat 16, chlapců 8)
Věkové složení :
- 3,5 – 5 leté děti
Specifické zaměření třídy
(co je pro naší třídu typické)
- Podporování dobrých vztahů v kolektivu, nenásilně, formou her a dramatizací s maňáskem
- Rozvíjet fyzickou i psychickou zdatnost s ohledem na věk a možnosti dítěte
- Podporovat u dětí sportovní aktivity v duchu fairplay a odbourávání nezdravého soutěžení.
- Upevňování pravidel chování a soužití ve třídě, učit se respektovat druhého
- Rozvíjení výtvarných a pracovních návyků, držení tužky a uvolnění zápěstí
- upevňování hygienických návyků a sebeobsluhy
Systém hodnocení třídy:
- Hodnocení do portfolií.
- Týdenní hodnocení VVP.
- Hodnocení integrovaných bloků.
- Slovní hodnocení s dětmi během dne.
Organizace denního provozu třídy
(jak to u nás chodí)
- Provoz naší třídy je od 7,00, do 15,45
- Scházení v naší třídě probíhá od 7,00 do 8.30, kdy jsou volné hry dle výběru dětí. Učitelka je aktivním účastníkem her, hraje si s nimi, individuálně s nimi pracuje.
- S ohledem na nízký věk dětí častěji zařazujeme návštěvu toalet a mytí rukou. Je nutné děti učit mytí a sušení rukou papírovými ručníky a manipulaci se zásobníkem ručníků
- Po úklidu hraček vytvoříme komunitní kruh, kdy si povídáme o zážitcích, přivítáme se a rozpovídáme na říkadlech a básničkách, na plánovaných činnostech dne
- Po ranních hrách jsou zařazeny TV chvilky buď samostatně, nebo jsou součástí činností v průběhu dne
- Společně svačíme zhruba od 9.00, svačinu i pití rozdávají učitelky
- Řízená činnost probíhá zhruba od 9.15, některé výtvarné a pracovní činnosti probíhají individuálně již v průběhu ranních her.
- Pobyt venku je zařazen od 9.30 do 11.30
- Obědváme od 11.30 do 12.00. Děti do jídla nenutíme, ale motivujeme je k ochutnávání, jídlo si mohou přidat.
- Pitný režim je zajištěn v průběhu celého dne. Děti mají své hrnečky, do kterých jim nalévají pití učitelky.
- Odpoledne děti odpočívají od 12.00 do 14.00, před spaním poslouchají čtenou pohádku nebo relaxační hudbu na CD
- Odpolední činnosti si děti sami volí, v případě pěkného počasí probíhají venku.
- O mimořádných akcích a dnech jsou rodiče informováni v dostatečném předstihu prostřednictvím nástěnek, osobního sdělení učitelkou nebo přes internet WhatsApp- společná skupina „hnědáskové“.